Податковий борг більше 1020 гривень не дає право платнику єдиного податку перебувати на спрощеній системі оподаткування
Головне управління ДПС у Черкаській області інформує платників єдиного податку, що з 23.05.2020 Законом України від 16.01.2020 № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) встановлено розмір суми боргу при наявності якої платники єдиного податку повинні відмовитись від спрощеної системи оподаткування.
Так, відповідно внесених змін Законом № 466 до пп.8) пп.298.2.3. п.298.2 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку у разі наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абзацом третім п. 59.1 ст. 59 ПКУ (шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян), на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів в останній день другого із двох послідовних кварталів.
Податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ (п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Тобто, якщо у фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів наявним буде податковий борг в розмірі більше 1020 грн. (60 х 17(неоподатковуваний мінімум доходів громадян)), у такому разі такий платник повинен в останній день другого із двох послідовних кварталів перейти на загальну систему оподаткування.
У разі не вчинення вищезазначених дій у строки встановлені ПКУ, податковий орган відповідно до пп.3) п.299.10 ст.299 ПКУ, має право за своїм рішенням виключити з реєстру платників єдиного податку такого боржника.
Повернутися на спрощену систему оподаткування фізична особа – підприємець матиме змогу тільки після погашення богу і тільки після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення податковим органом.
Посилання на Закон України №466-ІХ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-20
Вдвічі збільшено штрафи за порушення подання 1-ДФ
Головне управління ДПС у Черкаській області інформує платників податків, що з 23.05.2020 Законом України від 16.01.2020 № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до Податкового кодексу в частині відповідальності за порушення платником податків порядку подання інформації про фізичних осіб – платників податків.
Так статтю 119 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) доповнено пунктом 119 1 «Порушення порядку подання інформації контролюючим органам про угоди щодо оренди об’єктів нерухомості» відповідно до якої з 23.05.2020 передбачена відповідальність за порушення платником податків порядку подання інформації про фізичних осіб – платників податків. Зокрема, за порушення нотаріусом порядку та/або строків подання інформації щодо посвідчення договорів оренди об’єктів нерухомості в разі вчинення такої нотаріальної дії передбачено накладення штрафу в розмірі 680 гривень за кожне таке порушення.
Штраф у розмірі 680 гривень буде застосовуватися і до суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери) за порушення ними порядку та/або строків подання інформації про укладені за його посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості (пп.170.1.6 Кодексу). У разі вчинення нотаріусом чи рієлтером повторного аналогічного порушення, до них буде засновано штраф в розмірі 1360 гривень за кожне таке порушення.
Крім того, пункт 119.1 сттатті 119 Кодексу викладено в новій редакції, а також змінено розміри штрафів. Зокрема, за неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку передбачено накладення штрафу в розмірі 1020 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення передбачено накладення штрафу у розмірі 2040 гривень.
Передбачені штрафи не застосовуються у випадках, якщо недостовірні відомості або помилки в податковій звітності про суми доходів, нараховані (сплачені) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог пункту 169.4 статті 169 цього Кодексу та були виправлені відповідно до вимог статті 50 цього Кодексу.
Збільшено відповідальність з 170 до 340 гривень, передбачену пунктом 119.2 статті 119 Кодексу за оформлення документів, що містять інформацію про об’єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату податків без зазначення реєстраційного номера облікової картки платника податків, у випадку, коли законодавство вимагає від особи-резидента отримання такого номера, або з використанням недостовірного реєстраційного номера облікової картки платника податків, крім випадків, визначених пунктом 119.1 статті 119 Кодексу.
Штрафи, передбачені пунктами 119.1 і 119.2 статті 119 Кодексу, не застосовується у випадках, якщо помилки щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків у податковій звітності про суми доходів, нараховані (сплачені) на користь платника податків, суми утриманого з них податку були виправлені податковими агентами самостійно, у тому числі протягом 30 календарних днів з дня надходження повідомлень про помилки, виявлені контролюючим органом.
Посилання на Закон України №466-ІХ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-20
Механізм у форматі «Кешбек» запрацює з 1 січня 2021 року
Головне управління ДПС у Черкаській області інформує майбутніх користувачів програмних РРО та покупців товарів (послуг), що Законом України від 20.10.2019 року №128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» запроваджено механізм перевірки та компенсації «кешбек».
Поняття кешбек передбачає, що споживач, який зробив покупку та отримав чек, має можливість перевірити його. Якщо чек не фіскалізований (тобто, не зареєстрований в податкових органах), то покупець зможе подати скаргу і повернути повну вартість придбаних товарів.
Отож, з січня 2021 року покупці сплативши за товар чи послугу від 850 гривень і більше та отримавши чек, окрім того, що зможуть його перевірити, також, зможуть його оскаржити, якщо такий чек був виданий з порушеннями.
Надіслати скаргу можливо лише через Електронний кабінет платника податків, використовуючи при цьому кваліфікований електронний підпис.
В скарзі повинно бути зазначено:
– прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, номер засобу зв’язку;
– дата придбання товарів (робіт, послуг);
– найменування та вартість придбаних покупцем товарів (робіт, послуг), найменування та/або податковий номер продавця, адреса господарської одиниці продавця або адреса місця придбання товарів;
– у разі придбання товарів через Інтернет – також зазначають сайт;
– перелік документів, отриманих покупцем (споживачем) від продавця товарів (робіт, послуг) разом із придбаним товаром (роботою, послугою);
– інформація про розрахунковий документ;
– номер банківського рахунку покупця (споживача), на який може бути перерахована компенсація.
Також до скарги обов’язково додають електронні копії документів або копії документів, отримані шляхом сканування отриманих покупцем від продавця товарів (робіт, послуг) разом із придбаним товаром (роботою, послугою), про які йдеться у скарзі.
Після перевірки податковими органами скарги та застосування штрафних (фінансових) санкцій до порушника, покупець отримає свою компенсацію (“кешбек”), яка складе 100 % вартості придбаних товарів (робіт, послуг), зазначених у скарзі.
Наголошуємо покупцям, що отримана ними компенсація не включається до оподатковуваного доходу фізичної особи, тобто з отриманої суми податок на доходи фізичних осіб та військовий збір не сплачуватиметься.
Крім того, пропонуємо платникам податків ознайомитись з актуальною інформацією з питань впровадження програмних РРО в створеному ДПС України банері «Програмні РРО» на офіційному вебпорталі за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.
31 серпня 2020 року останній день звернення ФОП та самозайнятих осіб для списання боргу з єдиного внеску
Головне управління ДПС у Черкаській області звертає увагу фізичних осіб – підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, що з 03.06.2020 набрав чинності пункт 5 розділу І Закону України від 13 травня 2020 року №592-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» (далі – Закон №592-IX) відповідно до якого розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2020 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464-VI), яким передбачено списання недоїмки, штрафних санкцій і пені по єдиному внеску вказаним платникам, нараховані їм за період з 1 січня 2017 року.
Звертаємо увагу, що підлягають списанню штрафи, пеня та суми недоїмки по єдиному внеску, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом №592-IX до податкових органів відповідної зави, а також додатково:
– фізичними особами – підприємцями, які перебувають на загальній системи оподаткування подання державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи ФОП заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до податкового органу – звітності з єдиного внеску за період з 1 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом №592-IX (зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше);
– самозайнятими особами подання до податкового органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності з єдиного за період з 1 січня 2017 року до дня набрання чинності Закону №592-IX (зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше).
Зауважуємо, у разі якщо суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником та/або стягнуті, податковий орган приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою.
Вимога про сплату суми недоїмки, штрафних санкцій і пені вважається відкликаною у день прийняття податковим органом рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.
Нараховані та сплачені або стягнуті за зазначений період суми недоїмки, штрафних санкцій і пені не підлягають поверненню.
Посилання на Закон №2464-VI: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#Text
Посилання на Закон №592-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/592-20#Text
Внесено зміни до переліку нежитлової нерухомості, яка не оподатковується податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Головне управління ДПС у Черкаській області звертає увагу власників нежитлової нерухомості – фізичних та юридичних осіб, що з набуттям чинності Закону України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон №466), починаючи з 23 травня 2020 року, виключаються з об’єктів оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки будівлі промисловості, які віднесені до групи «Будівлі промислові та склади» та розширюється перелік неоподатковуваних об’єктів нежитлової нерухомості суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу.
Так, внесеними змінами Законом №466, підпункт «є» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) викладено в новій редакції, відповідно до якого – не є об’єктом оподаткування будівлі промисловості, віднесені до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб’єктів господарювання, основна діяльність яких класифікується у секціях B-F КВЕД ДК 009:2010, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку».
Звертаємо увагу, що у попередній редакції норма виключала з об’єктів оподаткування податком всі будівлі промисловості, у тому числі без обмеження їх використання безпосередньо підприємствами промисловості, що давало можливість застосувати преференцію і щодо об’єктів нерухомості, зданих в оренду іншим суб’єктам господарювання.
З урахуванням внесених Законом №466 змін для застосування преференції, визначеної підпунктом «є» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу, суб’єктом господарювання – власником об’єкта нерухомості (будівлі промисловості) такий об’єкт нерухомості має одночасно відповідати таким ознакам:
– будівля промисловості має відповідати (бути класифікована) групі «Будівлі промислові та склади» (код 125) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000;
– будівля промисловості має використовуватися суб’єктом господарювання протягом звітного (податкового) періоду за призначенням у господарській діяльності;
– основний вид діяльності суб’єкта господарювання згідно з реєстраційними даними має бути класифікований у секціях В – F КВЕД ДК 009:2010;
– будівля промисловості ( у т.ч. її частина) протягом звітного (податкового) періоду не має бути здана в оренду, лізинг, позичку іншим суб’єктам господарювання.
Також, починаючи з 23 травня 2020 року та відповідно до внесених змін Законом № 466 до підпункту «е» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу не є платниками податку на нерухоме мано, відмінне від земельної ділянки суб’єкти господарювання малого та середнього бізнесу за нежитлові приміщення, які використовуються ним при здійсненні підприємницької діяльності в тимчасових спорудах.
Зважаючи на те, що зміни до Кодексу в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (внесені Законом № 466), набрали чинності в 2020 році, викладена редакція підпунктів «е» та «є» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу буде враховуватись при обчисленні податку фізичними особами за базовий податковий (звітний) 2020 рік та наступні звітні періоди починаючи з 2021 року.
В черкаській області налічується 2010 юридичних осіб платників податку на нерухомість (житлової та нежитлової), ними задекларовано у 2020 році понад 90,5 млн.грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Станом на 25 червня 2020 року такими платниками сплачено майже 40 млн.грн.
Фізичним особам, власникам житлової та нежитлової нерухомості протягом 2020 року сформовано та направлено 35600 податкових повідомлень рішень на 43,6 млн. грн., ними, станом на 25 червня сплачено 10,1 млн.грн. податку.