Щодо особливостей здійснення розрахунків при продажу товарів в мережі інтернет із використанням служб доставки
У зв’язку з надходженням на адресу ДПС численних запитань щодо особливостей здійснення розрахунків із споживачами при продажу товарів у мережі Інтернет, із використанням послуг експедиторів (логістичних компаній) та кур’єрів (перевізників), надаємо роз’яснення відповідно до тексту договорів на надання послуг з перевезення товарів, які знаходяться на офіційних сайтах зазначених служб доставки у відкритому доступі станом на 09.08.2023.
При відправці товарів будь-яким експедитором (логістичною компанією) в Україні, який не має статусу ні кур’єра, ні перевізника, не є учасником відносин купівлі-продажу, не передає право власності на товар та не бере участі в розрахунку за нього відповідно до договору про надання послуг, фіскальний касовий чек має бути сформований до відправки товару та вкладений продавцем у коробку з товаром при передачі його експедитору (логістичній компанії).
При формуванні чеку має бути зазначений вид оплати в кредит або відстрочення оплати (в залежності від організаційно-правової форми платника податків) та зазначена форма оплати – безготівкова, так як відповідно до договору, який на практиці паралельно укладається з банком або небанківським фінансовим посередником, вже належні продавцю кошти, у випадку згоди покупця отримати товар, такий посередник буде перераховувати на поточний рахунок такого продавця, відповідно до суми, зазначеної в фіскальному касовому чеку, як фізичній особі підприємцю – суб’єкту господарювання, а не здійснювати переказ фізичній особі, без державної реєстрації, як суб’єкта господарювання. Додатковий фіскальний касовий чек такому фінансовому посереднику видавати не потрібно.
Також чинним законодавством не передбачено можливості видавати в готівковій формі суб’єктам господарювання саме торгівельну виручку у відділеннях надавачів фінансових (платіжних) послуг без попереднього зарахування її на поточні та/або платіжні рахунки платників податків. Видача коштів готівкою можлива лише щодо переказів, не пов’язаних з веденням господарської діяльності, або у випадку, якщо такою фінансовою установою або банком було відкрито платіжний або поточний рахунок такому суб’єкту господарювання і він отримує готівку, яка була попередньо зарахована на такий рахунок.
Таким чином, сам факт можливості отримання торгівельної виручки в готівковій формі повинен бути узгоджений безпосередньо з надавачем фінансових послуг, за умови належного його інформування про отримання саме торгівельної виручки як суб’єкта господарювання, а не приватних переказів як фізична особа.
Додатково інформуємо, що консультації з приводу існування можливості, законності та правил отримання торгівельної виручки в готівковій формі у відділеннях конкретних небанківських фінансових установ необхідно уточнювати у Національного банку як регулятора ринку фінансових послуг в Україні, а не ДПС.
Наголошуємо, що експедитор не приймає від споживача післяплату за поштове відправлення у своєму відділенні, а так само як і продавець товарів отримує кошти за послуги за допомогою фінансового посередника, який по факту є третьою стороною відносин, не пов’язаних з купівлею-продажем товарів і надає аналогічні послуги як продавцю товарів, так і експедитору. Крім того, небанківський фінансовий посередник зобов’язаний видавати фіскальні касові чеки на переказ коштів, як окрему операцію, в межах своєї ліцензованої господарської діяльності та отримує за це комісійну винагороду.
Таким чином, формування фіскального касового чека пізніше ніж відправка товару за умови використання послуг експедитора та/або логістичної компанії буде порушенням вимог низки нормативно правових актів, зокрема, пункту 2 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Водночас, відповідно до умов договорів, які пропонують суб’єктам господарювання кур’єри (перевізники), застосування РРО/ПРРО продавцем товарів не є обов’язковим, оскільки кур’єр від свого імені приймає післяплату від одержувачів відправлень та видає розрахунковий документ про її приймання безпосередньо при передачі відправлення покупцю. У такому випадку продавець зобов’язаний вкласти у посилку лише видаткову накладну (інший документ), яка буде свідчити про походження товару.
Враховуючи викладене, повідомляємо, що доставлений через кур’єра товар не вважається проданим в кредит або з розстроченням платежу, а відповідно застосування підприємцем РРО/ПРРО не є обов’язковим, оскільки розрахунковий документ про приймання післяплати видає працівник кур’єрської служби безпосередньо при передачі відправлення покупцю, а Підприємець у свою чергу зобов’язаний вкласти у посилку видаткову накладну (інший документ), яка буде свідчити про походження товару.
Також у передбачених законодавством випадках, незалежно від використання послуг експедитора або кур’єра, продавець зобов’язаний вкласти у поштове відправлення належним чином оформлений гарантійний талон, технічний паспорт або інший документ, що його замінює, який має містити обов’язкові реквізити.
Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що у правовідносинах, які виникають при продажу товарів у мережі інтернет із використанням служб доставки, такий вид розрахунків як «післяплата», «попередня оплата», «кредит», «відстрочення платежу», «розстрочення платежу» та інші, не заборонені Цивільним кодексом України, самі по собі не є визначальними для виникнення обов’язку щодо застосування РРО.
Коло таких обов’язків визначають виключно умови договорів на перевезення (доставку) товарів, що укладені між продавцями товарів та перевізниками/кур’єрами/експедиторами/логістичними компаніями тощо та якими визначено участь сторін договору у правовідносинах купівлі-продажу товарів.
Нормативно – правова база:
Статті 235, 236, 664, 694, 698, 704 та 706 Цивільного кодексу України;
Пункт 2 статті 3 Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
Стаття 11 Закону України «Про електронну комерцію»;
Стаття 8 Закону України «Про захист прав споживачів».
До уваги суб’єктів електронного документообігу та розробників програмного забезпечення!
3 метою створення комфортних умов щодо обміну електронними документами з контролюючими органами з використанням Єдиного вікна подання електронної звітності та Електронного кабінету Державна податкова служба України повідомляє про зміну з 08 год. 00 хв. 14 серпня 2023 року кваліфікованих сертифікатів, що використовуються для підписання повідомлень ДПС (квитанцій, інформаційних розсилок тощо) та шифрування повідомлень на ДПС (звітність тощо).
Сертифікати розміщено на офіційному вебпорталі ДПС у розділі «Електронна звітність — Платникам податків про електронну звітність — Єдина адреса» за посиланням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/edina-adresa/.
Сертифікати API «Електронного кабінету» для підписання та шифрування документів також розміщено за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/resources/js/sign/data/EK_S_NEW.cer та https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/resources/js/sign/data/EK_C_NEW.cer відповідно.
Три кроки для реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій
За допомогою Електронного кабінету платника (https://cabinet.tax.gov.ua) суб’єкт господарювання в електронній формі покроково подає до контролюючого органу за основним місцем обліку:
- Повідомлення про об’єкти оподаткування чи об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (код форми F/J1312005) (Інформація про господарську одиницю, де буде застосовуватися ПРРО);
- Заяву про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (код форми F/J 1316605) (Фіскальним сервером ДПС здійснюється автоматизована обробка Заяви, за результатами якої реєструється ПРРО та йому присваюється фіскальний номер);
- Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих/ удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО (код форми F/J 1391802) (Дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються таким ПРРО).
УВАГА! Ліквідовано центр обслуговування платників Черкаської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Черкаській області
Головне управління ДПС у Черкаській області інформує платників податків про ліквідацію з 10 серпня 2023 року центру обслуговування платників (ЦОП) Черкаської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Черкаській області за адресою: 18003, м.Черкаси, вул. В’ячеслава Чорновола, 157.
Платникам податків, які обслуговувалися в ЦОП Черкаської ДПІ Головного управління ДПС у Черкаській області, за консультаціями та адміністративними послугами необхідно звертатись до центру обслуговування платників (ЦОП) ДПІ у м.Черкасах Головного управління ДПС у Черкаській області, розташованого за адресою: м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235.
Проїзд від Автостанції №1 – автобус №26, 28, тролейбус №50, від залізничної станції та Автостанції №2 – автобус №9, 12, 26, 27, 30, тролейбус №3, 4А, 4, 8 до зупинки «Будинок дитячої творчості», пішки в напрямку ТРЦ «Хрещатик Сіті».
Місця паркування та під’їзні шляхи знаходяться перед приміщенням за адресою: м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235.
Опитування платників податків щодо задоволеності оновленим вебпорталом ДПС
У зв’язку із запуском оновленого вебпорталу ДПС Державна податкова служба України з 10.08.2023 по 27.08.2023 проводить опитування користувачів щодо їх задоволеності функціоналом та наповненням вебпорталу ДПС.
Опитування є анонімним та добровільним.
Просимо заповнити анкету за посиланням:
https://tax.gov.ua/anketa/?3338514346
Результати опитування будуть оприлюднені на вебпорталі ДПС та сторінці ДПС у Facebook одразу після їх опрацювання.
Сподіваємося на Ваше розуміння та співпрацю!
Діє нова форма акту та порядок оформлення перевірок ДПС
Наказом Мінфіну від 05.06.2023 р. №291 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.06.2023 р. за №1025/40081 (у редакції наказу Мінфіну №350) змінено розділ ІІІ Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків.
Так, за оновленими правилами загальні положення акту (довідки) документальної перевірки (відповідні додатки до загальних положень) мають містити такі дані:
– про наявність рахунків/електронних гаманців такого платника податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей із зазначенням інформації щодо надання повідомлення про їх відкриття (закриття); про ліцензії Національного банку України, якщо їх отримання передбачено законом;
– про інформацію про надсилання запитів на проведення зустрічних звірок, запитів до інших органів державної влади, до страхових компаній та банківських установ, запитів до уповноважених органів іноземних країн тощо (у разі їх надсилання).
Також в акті (довідці) документальної перевірки відображається інформація, отримана на запити, та результати проведення зустрічних звірок.
Наказ №291 набув чинності з дня його офіційної публікації. Він був опублікований 21 липня 2023 року.
Особливості відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
У зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) інформуємо про особливості відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
Так, застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону № 265 з 01.08.2023 відновлено стосовно суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор за порушення, вчинені до та під час воєнного стану.
З 01.10.2023 застосування штрафних (фінансових) санкцій відновлено стосовно всіх суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з повним скасуванням відповідальності за порушення, вчинені з 01.01.2022 по 30.09.2023 включно.
Зазначене вище звільнення від відповідальності та/або її скасування, відповідно до норм Закону № 3219, не поширює свою дію на суб’єктів господарювання, що здійснюють торгівлю підакцизними товарами або діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор.
У зв’язку з наведеним вище ДПС звертає увагу всіх платників податків, що добровільне виконання вимог законодавства сфери торгівлі, громадського харчування та послуг, до якого відноситься і Закон № 265, не тільки вбереже торговця від додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а й стане надійним оберегом від перевірок, які проводить ДПС.
Наголошуємо, що ДПС використовує виключно ризикорієнтовний підхід до організації та здійснення контрольно-перевірочних заходів та не проводить безпідставних перевірок платників податків.
Разом з цим, ДПС акцентує увагу, що виконання вимог законодавства, напряму чи опосередковано пов’язаного із поповненням державної скарбниці, особливо під час воєнної агресії російської федерації проти України, є почесним та безкомпромісним обов’язком кожного громадянина нашої держави!
Кожна сплачена копійка до державного бюджету гарантує:
належне забезпечення наших воїнів, які виборюють право народу України бути вільним;
своєчасні виплати тимчасово переміщеним особам та іншим соціально незахищеним групам населення;
наближає нашу перемогу та гарантує розвиток України.
Враховуючи викладене, ДПС сподівається на високий рівень правової свідомості суб’єктів господарювання та належне і добросовісне виконання почесних обов’язків платника податків України.
Необхідна допомога з питань застосування РРО/ПРРО? Звертайтесь! ГУ ДПС у Черкаській області нагадує, що відновлені положення щодо відповідальності суб’єктів господарювання за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Підставою цьому є Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану». При цьому умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі. Якщо ж у вас виникають питання щодо застосування РРО/ПРРО, звертайтесь до відповідальних осіб ГУ ДПС у Черкаській області, відповідальних за надання практичної та методологічної допомоги бізнесу. Список осіб Головного управління ДПС у Черкаській області, відповідальних за надання практичної та методологічної допомоги бізнесу з питань застосування РРО/ПРРО |
|||
|
|
|
|
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Посада |
Контактний телефон |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Двірник Ярослав Володимирович |
Начальник відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Черкаській області |
0472-33-91-27 |
2 |
Сотуленко Артем Максимович |
Заступник начальника відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Черкаській області |
0472-33-91-27 |
3 |
Сватуха Лариса Михайлівна |
Головний державний інспектор відділу супроводження інформаційних систем управління інформаційних технологій Головного управління ДПС у Черкаській області |
0472-33-91-31 |
4 |
Коваленко Олександр Анатолійович |
Начальник ДПІ у м. Черкасах Головного управління ДПС у Черкаській області |
0472-33-91-45, (093)000-10-03 |
5 |
Лисенко Олег Михайлович |
Заступник начальникаідділу податкових сервісів та звітності ДПІ у м.Черкасах |
0472 378059 |
6 |
Грошева Світлана Степанівна |
Заступник начальника Смілянської ДПІ |
(04733)2-09-53 |
7 |
Плужник Тетяна Василівна |
Старший державний інспектор Смілянської ДПІ |
(04733)2-09-53 |
8 |
Ожогіна Наталія Сергіївна |
Заступник начальника Уманської ДПІ |
04744-33541 |
9 |
Мазурик Роман Миколайович |
Головний державний інспектор Уманської ДПІ |
04744-33133 |
10 |
Шапотайло Святослав Леонідович |
Головний державний інспектор Уманської ДПІ |
04744-33133 |
11 |
Лисак Віктор Васильович |
Старший державний інспектор Канівської ДПІ |
(04736) 3-69-95 |
12 |
Плохута Тетяна Михайлівна |
Головний державний інспектор Канівської ДПІ |
(04736) 3-69-15 |
13 |
Мошенець Ірина Василівна |
Начальник Ватутінської ДПІ |
(04740)6-41-50 |
14 |
Матула Людмила Володимирівна |
Старший державний інспектор Ватутінської ДПІ |
(04740)6-20-11 |
15 |
Колісник Оксана Вікторівна |
Старший державний інспектор Городищенської ДПІ |
04734-2-01-66 |
16 |
Кардаш Людмила Олександрівна |
Начальник Драбівської ДПІ |
0473830455 |
17 |
Курган Олег Васильович |
Старший державний інспектор Драбівської ДПІ |
0473830477 |
18 |
Ткачук Олександр Васильович |
Головний державний інспектор Жашківської ДПІ |
(04747)6-21-24 |
19 |
Марченко Людмила Миколаївна |
Заступник начальника Звенигородської ДПІ |
04740-24222 |
20 |
Шульга Ірина Олександрівна |
Старший державний інспектор Звенигородської ДПІ |
04740-24222 |
21 |
Коваль Костянтин Миколайович |
Головний державний інспектор Золотоніської ДПІ |
(04737)55088 |
22 |
Козак Свтлана Миколаївна |
Головний державний інспектор Золотоніської ДПІ |
(04737)55088 |
23 |
Гибало Юлія Михайлівна |
Старший державний інспектор Корсунь-Шевченківської ДПІ |
(0473)-2-30-65 |
24 |
Павленко Олександр Миколайович |
Головний державний інспектор Кам”янської ДПІ |
04732 6-13-00 |
25 |
Стоколос Вікторія Вікторівна |
Начальник Катеринопільської ДПІ |
(04742)3-00-63 |
26 |
Стеценко Людмила Вікторівна |
Старший державний інспектор Катеринопільської ДПІ |
(04742)3-00-63 |
27 |
Швидка Зоя Григорівна |
Головний державний інспектор Лисянської ДПІ |
(04749)6-22-60 |
28 |
Сікало Ольга Михайлівна |
Старший державний інспектор Лисянської ДПІ |
(04749)6-22-60 |
29 |
Усатюк Людмила Володимирівна |
Старший державний інспектор Маньківської ДПІ |
(04745) 61368 |
30 |
Головченко Сергій Петрович |
Начальник Монастирищенської ДПІ |
04746 (2-50-62) |
31 |
Логінова Інна Анатолійовна |
Старший державний інспектор Уманського відділу податкових сервісів |
04746 (2-50-87) |
32 |
Лущан Тетяна Володимирівна |
Головний державний інспектор Тальнівської ДПІ |
(04731) 3-05-17 |
33 |
Осичнюк Алла Миколаївна |
Головний державний інспектор Тальнівської ДПІ |
(04731) 3-05-19 |
34 |
Гуральник В’ячеслав Миколайович |
Старший державний інспектор Христинівської ДПІ |
(04745) 6-13-68 |
35 |
Рожко ЛюдмилаВасилівна |
Начальник Чорнобаївської ДПІ |
047-39-23552 |
36 |
Морчик Ліна Миколаївна |
Старший державний інспектор Чорнобаївської ДПІ |
047-39-23552 |
37 |
Мерешко Лариса Миколаївна |
Начальник Чигиринської ДПІ |
0473026903 |
38 |
Плахотня Тетяна Миколаївна |
Головний державний інспектор Чигиринської ДПІ |
0473025874 |
39 |
Федорова Віта Анатоліївна |
Головний державний інспектор Чигиринської ДПІ |
0473025719 |
40 |
Доменко Сергій Володимирович |
Старший державний інспектор Шполянської ДПІ |
(04741) 2-05-61 |