Рекомендації щодо дій керівників суб’єктів господарювання під час повітряної тривоги

Нагадуємо Вам, що згідно статті 20 «Кодексу цивільного захисту України» завданнями і обов’язками керівника суб’єкта господарювання є:

  • забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об’єктах суб’єкта господарювання;
  • забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту;
  • розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії;
  • організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб’єкта господарювання;
  • здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки;
  • проведення об’єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту;
  • забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту;
  • здійснення обліку захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі (утриманні);
  • утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням;
  • своєчасне інформування з питань цивільного захисту відповідних органів управління цивільного захисту за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері цивільного захисту.

Магазини, супермаркети, місця надання перукарських, косметичних послуг, кав’ярні, кафе, ресторани, інші місця сфери торгівлі, громадського харчування та послуг повинні стежити за повідомленням об’єктової системи оповіщення і повідомляти відвідувачів та працівників про повітряну тривогу.

Оповіщення може здійснюватись як через гучномовці, сирени, встановлені безпосередньо у населених пунктах, так і через операторів електронних комунікацій із залученням електронних комунікаційних мереж загального користування (телефонний зв’язок, текстові повідомлення), через інтернет-ресурси — сайти, соціальні мережі. (Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту від 27.09.2017 р. № 733).

Після початку оповіщення адміністратор (керівник) має повідомити всіх відвідувачів про найближче укриття та за направленнями (вказівками), розміщеними на стінах, підлозі, рухомих (пересувних) вказівниках, які зазвичай використовуються у торговельних та виставкових залах, пройти до сховища (розташованого безпосередньо у місці проведення торгівлі/послуг або спеціальному укритті поза межами цього місця).

У разі якщо в магазині/супермаркеті/ТЦ/ТРЦ та поблизу об’єкту немає сховища (укриття), адміністрація має визначити найбільш безпечне місце в приміщенні магазину, куди під час тривоги йде персонал та відвідувачі, поміж несучими стінами, подалі від вікон, дверей та стелажів з товаром, який може заподіяти шкоду.

Карта укриттів м. Чигирин https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1g5yYeFdOYOtwEWf4Qh-TSMEgQZ8&hl=uk&ll=49.07369900737919%2C32.688439760253885&z=14