Справляння екологічного податку у 2021 році

Головне управління ДПС у Черкаській області  нагадує, що справляння екологічного податку (далі – Податок) у 2021 році не змінилось  і регламентується статтями 240-250 Розділу VIII Податкового Кодексу (далі- Кодекс).

Так, статтею 250 Кодексу для Податку визначено базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу.

Відповідно до пункту 250.2 статті 250 Кодексу платники Податку складають податкові декларації Податку за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1052/27497 (далі – Декларація), та подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:

за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах — за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів;

за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк – за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.

При цьому, слід зазначити про обов’язковість складання платниками Податку окремого додатка 1 до Декларації, в частині зобов’язань за викиди в атмосферне повітря двоокису вуглецю стаціонарними джерелами забруднення (далі – Викиди двоокису вуглецю) за кодом 19011000;

          Платники екологічного податку перераховують суми податку, що справляється за викиди, крім Викидів двоокису вуглецю, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів, одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України:

45 відсотків екологічного податку – до загального фонду Державного бюджету України (крім Податку, що справляється за Викидів двоокису вуглецю, який зараховується до загального фонду державного бюджету у повному обсязі; Податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк, який зараховується до спеціального фонду державного бюджету у повному обсязі);

55 відсотків – до спеціального фонду місцевих бюджетів (крім Податку, що справляється за Викидів двоокису вуглецю та за утворення радіоактивних відходів), у тому числі:

до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад — 25 відсотків;

обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим – 30 відсотків;

бюджетів міст Києва та Севастополя – 55 відсотків.

Також, звертаємо увагу, що граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов’язань з Податку вважаються за:

IV квартал 2020 року – 9 лютого 2021 року, а останнім днем сплати податку – 19 лютого 2021 року;

  • квартал ц.р. – 11 травня та 20 травня 2021 року відповідно;
  • квартал ц.р. – 9 серпня та 19 серпня 2021 року відповідно;
  • квартал ц.р. – 9 листопада та 19 листопада 2021 року відповідно;
  • квартал ц.р. – 9 лютого та 19 лютого 2022 року відповідно.
    Зміни  щодо запровадження положень про документацію з трансфертного ціноутворення за трирівневою структурою

    Головне управління ДПС у Черкаській області продовжує цикл публікацій стосовно  змін внесених Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) до Податкового кодексу України та повідомляє наступне.

    Однією із основних цілей прийнятих Законом №466 змін та доповнень до Податкового кодексу в частині трансфертного ціноутворення є забезпечення реалізації положень Багатосторонньої конвенції про виконання заходів, які стосуються угод про оподаткування, з метою протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування (далі – Конвенція ВЕРS  MLI; для України набрала чинності з 01.12.2019), та спрямовані на впровадження в Україні дій (кроків) Плану протидій ВЕРS.

    Внесення змін та доповнень до вітчизняних правил ТЦ є суттєвим кроком до формування цілісної системи контролю за дотриманням принципу «витягнутої руки», яка має враховувати всі складові податкового планування міжнародної групи компаній та забезпечувати об’єктивну оцінку повноти формування об’єкту оподаткування української компанії.

    З метою продовження інформування в межах компетенції платників податків,  ДПС надає коментарі змін, внесених до Кодексу Законом №466 в частині податкового контролю за трансфертним ціноутворенням (далі – ТЦ), суб’єктам господарювання, які приймають участь у контрольованих операціях, зокрема щодо термінології, яку Законом № 466 введено для цілей ТЦ, а саме:

    Щодо впровадження з 01.01.2021 контролю  щодо збільшення категорій суб’єктів, яким контролюючий орган, який проводить перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», має право надсилати запити про надання документів (інформації) щодо КО

    Підпункт «а» пп 39.5.2.13 п39.5 ст 39 Кодексу (згідно якого контролюючий орган, який проводить перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», має право надсилати запити про надання  документів (інформації) щодо КО іншим платникам податків відповідно до пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу) розширено іншими платниками податків, які з урахуванням інформації, отриманої від платника податків та/або від інших суб’єктів інформаційних відносин, володіють інформацією, необхідною для визначення відповідності умов КО принципу «витягнутої руки». (На доповнення до сторін КО, що перевіряється, або платників податків, які були задіяні в ланцюгу постачання товарів (робіт, послуг, інших об’єктів цивільних прав), що є предметом контрольованої операції).

    Щодо розширення обов’язків платників податків надавати письмові пояснення з питань, що стосуються предмета перевірки, а також прав контролюючих органів на отримання письмових пояснень платників податків під час проведення перевірки та розгляду результатів перевірки

    Законом № 466 пункт 16.1 статті 16 «Обов’язки платника податків» Податкового кодексу доповнено підпунктом 16.1.15, згідно якого платники податків зобов’язані «забезпечувати надання посадовими (службовими) особами платника податку письмових пояснень на письмовий  запит контролюючого органу з питань, що стосуються предмета перевірки, та їх документального підтвердження».

    Одночасно Законом №466 пункт 20.1 статті 20 «Права контролюючих органів» доповнено підпунктом 20.1.46, згідно якого контролюючі органи мають право «під час проведення перевірки та розгляду результатів перевірки отримувати письмові пояснення від посадових (службових) осіб з питань, що стосуються предмета перевірки, та їх документальне підтвердження».

    Щодо збільшення умов, за яких може бути проведена перевірка з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки»

    Перелік таких умов у підпункті 39.5.2.1 підпункту 39.5.2 пункту 39.5 статті 39 Податкового кодексу збільшено:

    трьома рівнями документації з ТЦ (на заміну одного рівня локального файлу документації з ТЦ – після набрання чинності відповідних норм Податкового кодексу), а також випадками подання платниками податків заяви про намір провести пропорційне коригування.


    Зміни до форми декларації з податку на прибуток підприємств

    Головне  управління  ДПС у Черкаській області  нагадує, що  01 грудня 2020 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.10.2020 №649 (далі – Наказ №649), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18.11.2020 за № 1143/35426, яким внесено Зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 із змінами і доповненнями (далі — Наказ № 897), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1415/27860, зокрема:

    форму Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація) доповнено новим рядком 9, який заповнюється при поданні декларації платником податку на прибуток – юридичною особою за результатами діяльності інституту спільного інвестування. У зв’язку з цим рядок 9 вважається відповідно рядком 10;

    у рядку 10 «Особливі відмітки» заголовної частини декларації позицію «платника єдиного податку» змінено на «суб’єкта господарювання – юридичної особи, яка обрала спрощену систему оподаткування» та доповнено трьома новими позиціями «фізичної особи – підприємця, у тому числі такої, яка обрала спрощену систему оподаткування, або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність», «іноземної компанії» та «інституту спільного інвестування у вигляді утворення без статусу юридичної особи»;

    у показниках декларації після рядка за кодом 06 доповнено новим рядком за кодом 06.1 КІК  такого змісту «Податок на прибуток контрольованої іноземної компанії» та змінено редакцію рядка за кодом 17 щодо визначення податку на прибуток за звітний (податковий) період;

    таблицю «Наявність додатків» основної частини декларації доповнено клітинкою для відмітки про наявність нового додатка КІК до рядка 06.1 КІК декларації

    Також  викладено у новій редакції  такі  додатки до декларації: 

    -додаток  ПН до рядка 23 ПН декларації;

    -додаток  РІ до рядка 03 РІ декларації;

    -додаток АМ до рядка 1.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ декларації;

       Певні зміни відбулись і в додатках ЗП, ВП та ПП.

    Крім того декларація доповнена новими додатками:

    –  додаток КІК до рядка 06.1 КІК декларації;

    – додаток КІК-К до рядка 02 КІК-К додатка КІК до рядка 06.1 КІК декларації;

       –   додаток КІК-ТЦ до додатка КІК до рядка 06.1 КІК декларації; додаток КЖ-ЦП до рядків 1.2 КЖ-ЦП, 1.3 КЖ-ЦП додатка КІК-К до рядка 02 КЖ-К додатка КІК до рядка 06.1 КІК декларації.

    Додатково повідомляємо, шо з 01.01.2020 згідно з п. 2 Наказу № 649 втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 13 червня 2016 року № 544 «Про затвердження форм та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 923/29053.

         Враховуючи зазначене, платникам податку на прибуток підприємств необхідно подавати декларацію за оновленою формою починаючи зі звітного (податкового) періоду – I квартал 2021 року.


    Увага! Будьте обачні, телефонують зловмисники!

    Головне управління ДПС у Черкаській області звертає увагу платників податків на телефонних шахраїв, які вдаючи з себе посадових осіб Головного управління ДПС у Черкаській області телефонують до керівників підприємств чи підприємців з метою заволодіння грошовими коштами під будь-яким приводом (надання грошової допомоги, погрози застосування штрафних санкцій та інше).

    Зловмисники телефонують з різних номерів  мобільних операторів України та пропонують перерахувати грошові кошти на карткові рахунки банківських установ України.

    В Головному управлінні ДПС у Черкаській області вкотре наголошують, що службові особи Головного управління ДПС у Черкаській області жодних вказівок збирати гроші від свого імені чи від імені довірених осіб не давали та давати не можуть.

    ГУ ДПС у Черкаській області звертається до платників податків та просить бути обачними, не піддаватися на провокації, а у разі отримання інформації про такі пропозиції, вчинення протиправних дій від імені працівників органів ДПС, під виглядом працівників ДПС або нібито від їх імені негайно повідомляти відповідний підрозділ Національної поліції у Черкаській області за номером телефону 102.


    Нові рахунки для сплати податків

    Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що на виконання вимог статей 2, 5 та 6 Бюджетного кодексу України у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої населених пунктів, а також утворення нових районів та територіальних громад, відкриті нові рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевого бюджетів, а також для сплати коштів єдиного соціального внеску. Рахунки діють з 1 січня 2021 року.

    Звертаємо увагу, що кошти сплачені платниками з 01.01.2021 року на старі рахунки, не будуть зараховуватись Казначейством, а повертатимуться платникам як нез’ясовані платежі.

    Інформація щодо реквізитів рахунків розміщена на субсайті ДПС у Черкаській області офіційного вебпорталу ДПС в розділі «Бюджетні рахунки» або за посиланням: https://ck.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/


    Декларування-2021 : декларування доходів одноосібниками

    Головне управління ДПС у Черкаській області  нагадує, що з 01.01.2021 розпочалась кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами протягом 2020 року.

    Порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до норм якого подавати податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) необхідно і одноосібникам, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2 гектари та отримують доходи від продажу сільськогосподарської продукції (пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

    При отриманні у 2020 році доходів від надання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець (громадянин-одноосібник) визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у річній Декларації та сплачує податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) з таких доходів за своєю податковою адресою.

    Звертаємо увагу, що Декларація за 2020 рік подається до 01 травня 2021 року.

    Доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі, підлягають оподаткуванню ПДФО за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

    Фізичні особи, які одноосібно обробляють земельні ділянки (паї) та отримують доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції, мають можливість здійснювати таку діяльність з вирощування сільськогосподарських культур, зареєструвавшись суб’єктами господарювання – фізичними особами підприємцями, зі сплатою відповідних податків і зборів до бюджету та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – до відповідних цільових фондів, згідно з вимогами чинного законодавства.

    Звертаємо увагу, що для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий «Е-кабінет для громадян», який надає можливість:

    доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

    доступу до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

    подання Декларації про майновий стан і доходи;

    отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

    Вхід до Електронного кабінету – за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

    Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

    Так, платник податків може звернутись до будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) для отримання електронних довірчих послуг.

    При цьому ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності.

    З інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів КН ЕДП ІДД ДПС можна ознайомитись на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»/«Пункти обслуговування».

    З метою забезпечення надання кваліфікованих електронних довірчих послуг на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України, КН ЕДП ІДД ДПС здійснює надання електронних довірчих послуг лише за попереднім записом до відповідного відокремленого пункту реєстрації.


    Перерахунок ПДФО 

    Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що роботодавець платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги (ПСП), перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику ПДФО у вигляді заробітної плати, а також суми наданої ПСП:

    за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

    під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених пп. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ (обмеження щодо застосування податкової соціальної пільги);

    під час проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.

    Норми встановлені пп. 169.4.2 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

    Так, підпунктом 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 ПКУ передбачено, що роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого ПДФО за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник ПДФО право на застосування ПСП.

    Результати річного перерахунку сум доходів, нарахованих платнику ПДФО у вигляді заробітної плати, а також сум наданих ПСП відображаються працедавцем у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за ф. № 1 ДФ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4 із змінами та доповненнями.

    Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого ПДФО, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу – за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати (пп. 169.4.4 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).

    Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає переплата ПДФО, то на її суму зменшується сума нарахованого податкового зобов’язання платника ПДФО у відповідному місяці.


    За умови погашення основної суми боргу будуть списані фінансові санкції

    Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що 10 грудня 2020 року набрав чинності Закон України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», яким регулюються питання прощення фінансових санкцій за умови сплати основної суми податкового боргу, а саме:

    списання пені та штрафних санкцій у разі погашення платниками податків податкового боргу, що виник станом на 01.11.2020, протягом 6 місяців з дня набрання чинності Законом №1072 та за умови сплати поточних податкових зобов’язань (п. 23 підр. 10 розд. XX ПКУ).

    Тобто, платникам податків, які погасять у повному обсязі протягом 6 місяців з дня набрання чинності Законом №1072 суми податкового боргу за основним платежем (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням), що виник станом на 01.11.2020, та за умови сплати поточних податкових зобов’язань у повному обсязі, штрафні санкції і пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати такого податкового боргу, підлягають списанню.

    Ця норма щодо прощення фінансових санкцій не розповсюджується на:

    великих платників податків, що відповідають критеріям, визначеним п.п. 14.1.24 ст. 14 ПКУ;

    осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства;

    осіб, відносно яких наявні судові рішення, що набрали законної сили, якими розстрочено (відстрочено) стягнення податкового боргу;

    банків, на які поширюються норми Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб»;

    осіб, які мають податковий борг з митних платежів;

    осіб, які мають заборгованість зі сплати санкцій за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пені.

    Таке списання здійснюється у порядку, визначеному для списання безнадійного податкового боргу, за заявою платника податків.

    Платники податків, які виявлять бажання скористатися можливістю списання податкового боргу з штрафних санкцій та пені, мають подати до податкового органу за місцем обліку такого податкового боргу заяву у довільній формі про наміри скористатися вказаними положеннями Закону №1072.

    У такій заяві обов’язково зазначається сума податкового боргу, яку платник планує погасити протягом 6 місяців з дня набрання чинності Законом №1072, що виник станом на 01.11.2020, а також зобов’язання щодо сплати протягом цього періоду поточних зобов’язань у повному обсязі.

    За результатами моніторингу погашення платником податкового боргу та поточних податкових зобов’язань, у разі повної сплати платником основного платежу, штрафні санкції не застосовуються, а пеня – не нараховується.

    Штрафні санкції та пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати податкового боргу з основного платежу, підлягають списанню за заявою платника податків.

    Звертаємо увагу, що при погашенні податкового боргу застосовується черговість зарахування коштів, що сплачує такий платник податків, у рахунок погашення податкового боргу, визначена п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу.


    Списання недоїмки, штрафних санкцій та пені з єдиного внеску

    Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що фізичні особи – підприємці  (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та особи, які провадять незалежну професійну діяльність,  які за період з 1 січня 2017 року до 1 грудня 2020 року не отримували дохід (прибуток) від діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, мають право на списання суми недоїмки з єдиного внеску, а також штрафів та пені, нараховані на ці суми недоїмки.

    Вищезазначеним категоріям суб’єктів господарювання необхідно до 1 березня 2021 року звернутися до податкового органу з відповідною заявою про списання недоїмки, штрафних санкцій та пені з єдиного внеску відповідно до п. 915 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

    Так, платникам єдиного внеску, які звернулися із заявами про списання недоїмки, штрафних санкцій та пені у строк до 31.08.2020 року (на підставі Закону України  від 13 травня 2020 року №592 «Про внесення змін до Закону України про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» зі змінами, внесеними Законом України від 14 липня 2020 року №786), але їх діяльність на момент звернення вже була припинена в періоді з 01.01.2017 до 03.06.2020 – звертатися із заявою повторно не потрібно. Органи ДПС здійснюють списання щодо таких платників на підставі документів, які були подані раніше на підставі Законів № 592 та 786. Зазначене стосується виключно платників, заборгованість яких виникла до 03.06.2020 року.

    Якщо у вказаної категорії платників наявна заборгованість з єдиного внеску, яка виникла після 03.06.2020 року і пізніше – такі платники зобов’язані повторно подати заяви про списання.

    Разом з тим, всі інші суб’єкти (які не зверталися раніше, або яким було відмовлено у списанні через недотримання вимог обов’язкових документів, необхідних для списання відповідно до Закону № 2464) – можуть звернутися із відповідною заявою про списання до податкового органу, у якому вони перебувають (перебували) на обліку як платники єдиного внеску.

    Списання заборгованості щодо недоїмки зі сплати єдиного внеску, несплаченої станом на 01.12.2020 року здійснюватиметься за період з 01.01.2017 до 01.12.2020, щодо штрафів та пені, нарахованої на ці суми недоїмки – за період з 01.01.2017 року включно до дати подання заяви про списання недоїмки.

    Списання сум заборгованості з єдиного внеску можливе при виконанні таких умов:

    відсутність у суб’єкта звернення доходу (прибутку) від його діяльності з 01.01.2017 до 01.12.2020 року;

    подання до 01.03.2021 року державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи-підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності (якщо така заява не була подана раніше); для  осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, або у періоді з 01.01.2017 року до дати подання заяви провадили таку діяльність – до податкового органу за основним місцем обліку заяву про зняття з обліку як платника єдиного внеску (якщо така заява не була подана раніше);

    подання до 01.03.2021 року до податкового органу звітності з єдиного внеску за період з 01.01.2017 р. до 01.12.2020 р., якщо вона не була подана раніше.

    Списанню не підлягають:

    заборгованість зі сплати штрафів та пені, нарахованих за період 01.01.2017 р. до 01.12.2020 р. якщо така заборгованість виникла з дня, наступного за днем подання заяви;

    недоїмка, яка виникла після 01.12.2020 року.


    Cтартувала кампанія декларування доходів громадян за 2020 рік

    Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що з 01.01.2021 стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних впродовж 2020 року. Річну податкову декларацію про доходи за минулий рік зобов’язані заповнити і подати до 1 травня 2021 року громадяни та самозайняті особи, котрі отримали доходи, з яких торік не сплачено податок на доходи фізичних осіб. Для фізичних осіб – підприємців, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, граничний термін подання декларації до 10.02.2021 року.

    Звертаємо увагу, що згідно вимог Податкового кодексу України обов’язковому декларуванню підлягають:

    доходи, з яких при нарахуванні або виплаті ПДФО не утримувався;

    доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);

    спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;

    додаткове благо, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року;

    доходи від продажу інвестиційних активів;

    іноземні доходи.

    В зазначених випадках громадяни, зобов’язані подавати податкові декларації про майновий стан і доходи.

    Утім є випадки, коли особи можуть подати декларацію добровільно для отримання податкової знижки. При добровільній подачі декларації податки не сплачуються до бюджету, а повертаються платникам з надмірно сплаченого податку на доходи фізичних із заробітної плати в минулому податковому році.

    Так, положеннями статті 166 Податкового кодексу визначено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, зокрема якщо громадяни сплачували протягом року:

    за навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення;

    проценти за іпотечним житловим кредитом;

    суму страхових внесків, премій та пенсійних внесків страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, установі банку за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський депозитний рахунок, на пенсійні вклади за себе або членів своєї сім’ї;

    на будівництво (придбання) доступного житла;

    оплату вартості державних послуг, пов’язаних з всиновленням дитини;

    переобладнання транспортного засобу;

    допоміжні репродуктивні технології.

    Слід зазначити, що правом на податкову знижку громадяни можуть скористатися упродовж усього 2021 року.

    Отже, громадянам, які отримували у 2020 році доходи, з яких не сплачено податків, варто вже зараз спланувати своєчасне подання декларації про доходи. Враховуючи карантинні обмеження, в податковій службі рекомендують декларацію про доходи подавати в електронному вигляді через Електронний кабінет платника, попередньо отримавши кваліфікований електронний підпис.

    Платник податків може подати декларацію про майновий стан і доходи особисто, уповноваженою на це особою або надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. У разі надсилання декларації поштою платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації.


     

%d bloggers like this: